Şükür, İnanç ve Kişisel Gelişim


Bakara Suresi'nin 156. ayet-i kerimesi ölüm gerçeğini bize çok net bir şekilde ifade etmiyor mu? Bu ayet dünyaya dair tüm dertlerin ve sıkıntıların büyük ölçüde önemsiz olduğunu hatırlatır bana. Nitekim kötü bir haber yahut vefat haberi alındığında bu ayet-i kerime söylenmez mi? İşte bu gerçek idrak edildiğinde tüm dünya meşgaleleri anca teferruat olur. 

Allah'dan geldik, yine ona döneceğiz...

Bazen kimilerimiz için hayata ayak uydurmak ve zorlukların üstesinden gelmek öyle zor hale gelir ki bu hakikati unuturuz. Kendimizi çok kaptırırız bu dünyanın tasasına ve durmadan hayıflanırız. Hep bir yakınma halindeyiz biz insanoğlu. Kimi şuurlu bir şekilde yapar bunu kimi farkında değildir çünkü artık bu halle özdeşleşmiştir. Bilinçli veya bilinçsiz hepimiz bir tekamül sürecindeyiz. Bu süreçte umutsuz, karamsar ve pes etmiş bir insan olmayı seçenler olduğu gibi küllerinden yeniden doğmayı tercih edenler de vardır.

Kendi tekamülünün şuurlu bir yolcusu olarak söyleyebilirim ki zaman zaman benim de pes etmeme ramak kalıyor. Fakat mücadeleden asla vazgeçmiyorum. Nasıl mı yapıyorum? Önce şükürle, inançla, aşkla... Bu dünyaya neden geldiğimi ve burada nasıl bir vazifem olduğunu bol bol tefekkür ederek... Zevklerim, hayallerim, inandıklarım doğrultusunda bir hayat yaşamayı kendime sık sık telkin ederek... Bu uğurda her türlü düşmeye kalkmaya rağmen yürümeye devam etmeye, yürüyemezsem emeklemeye, onu da yapamazsam sürünmeye ama mutlak surette ilerlemeye karar vererek... Her sabah gözlerimi dünyaya yeniden açtığımda ''Bana verdiğin nimetler için şükürler olsun Rabbim!'' diyerek... 

Bilirim Rabbim beni zorluklarla sınıyorsa ve istediğimi vermiyorsa sonunda daha hayırlı bir kapı vardır ya da henüz zamanı gelmemiştir. İşte ben o kapıyı aralamayı umut ederek yaşayanlardanım. Edebiyat çalışırken birden karşıma aşağıdaki satırlar çıktı ve beni bu yazıyı yazıp sizlerle paylaşmaya teşvik etti. Sabırlı, inançlı ve kararlı olmaktan vazgeçmemem için bu satırları okumama vesile olan Rabbim'e sonsuz şükürler olsun. 

Kişisel Mükemmellik Andı














John Compere

Sevgiler...

6 yorum:

  1. Gerçekten insanları, özellikle biz gençleri amaçları doğrultusunda yüreklendirici bir yazı olmuş. Ellerine sağlık canım arkadaşım :)

    YanıtlaSil
  2. Hep imtihan halindeyiz. Kazanmak ve kaybetmekle geçiyor ömür. Kazandığım var mıdır bilemiyorum fakat kaybettiklerimi az çok seziyorum. Çünkü olumsuzluklar hemen insana yansıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle. Her biri imtihan, şükür sebebi.. Kazananlardan olabilmek duasıyla...

      Sil
  3. Her ne olursa olsun, Rabbim her zaman yanımdadır. Ve o benim için en hayırlısı verir...

    YanıtlaSil

Bu Blogda Ara

BUMERANG

Bumerang - Yazarkafe

BLOG SÖZLÜK

blog sözlük
Blogger tarafından desteklenmektedir.